Adres: Nieuwe Donkstraat 1, 2809NJ Gouda

Wekelijks worden er 15 tot 18 wedstrijden gespeeld bij sv DONK op een zaterdag. Daarvan zijn er een paar(de JO8 tm 10), die hebben een spelleider, dat is meestal een ouder of leider. DONK Heren 1 en soms DONK Heren 2 krijgen een KNVB scheidsrechter aangewezen. Dat betekent dat de overige wedstrijden door DONK geregeld moeten worden en dat daar een scheidsrechter voor moet worden gezocht.

DONK heeft een groep scheidsrechters, die of wekelijks of tweewekelijks willen fluiten. Bijna geen van deze scheidsrechters heeft kinderen lopen in de jeugd, dus doen dit allemaal uit liefde voor sv DONK. Dit zijn o.a. Ewoud Mijnlief, Paul Schippers, Herman Schippers, Chico van Veen, Ron Blom, Ruud Lubken, Johan Lubken, Arjan van Loon, Arend Blanken, Dick Koenekoop, Gwen van Erp, Gert-Jan Brueren, Kees Evengroen. Donk is hier erg blij mee.

Uit de praktijk blijkt dat er wekelijks dan toch nog voor 3 a 4 teams een scheidsrechter wordt gezocht binnen sv DONK.

Liggen de scheidsrechters voor het oprapen: Nee

Kan sv DONK die zo maar uit de lucht plukken: Nee

Verwacht sv DONK dan dat ouders/opa’s, vrienden, vriendinnen deze rol op zich willen nemen: Ja

sv DONK kan net als alle andere Sportverenigingen niet zonder vrijwilligers, en die worden veelal gezocht binnen de ouders. Het is niet zo dat men betaald voor contributie en dan er van uit kan gaan dat alles is geregeld. Het is geen kaartje kopen voor een theatervoorstelling of zo!

Ook de Bestuurs- commissieleden die ervoor proberen te zorgen dat zo veel mogelijk goed geregeld wordt binnen de club, zijn al vrijwilligers en kunnen de taak van scheidsrechter er dan ook nog niet eens even bij doen.

Derhalve een vriendelijk verzoek om zich aan te melden als u af en toe en wedstrijd wilt fluiten van een jeugdteam en/of Vrouwenteam op zaterdag of Seniorenheren team op zondag. U kunt ook aangeven als ouder dat u alleen bij het team van uw zoon/dochter wilt fluiten. Ook hier is sv DONK al blij mee. Nog blijer zijn de kinderen, die dan hun wedstrijd kunnen spelen, want ZONDER scheidsrechter is er geen wedstrijd.

Als u regelmatig wilt gaan fluiten, wil sv DONK u helpen door een tenue beschikbaar te stellen met fluitje, boekje en gele/rode kaarten.

Wij doen ook een verzoek bij de Senioren heren en Vrouwenteams om zich regelmatig beschikbaar te stellen voor het fluiten van een jeugdwedstrijd. Toen jullie jong waren, werden ook scheidsrechters bereid gevonden om jullie wedstrijden te fluiten, dus nu iets terugdoen voor de club, door te fluiten bij huidige jeugdwedstrijden zou zeer gewaardeerd worden door Bestuur sv DONK.

U kunt zich melden bij Tijs Gommans, die voor sv DONK wekelijks probeert voor alle wedstrijden scheidsrechters te regelen. Zijn mailadres is scheidsrechters@svdonk.nl

Rest nog te vermelden, dat u voor het fluiten ook punten kunt verdienen voor een vrijwilligerstaak, zoals sv DONK nu aan het communiceren is.

Bestuur sv DONK