Adres: Nieuwe Donkstraat 1, 2809NJ Gouda

DONK 2-ARC 5 4-0

Tegen de trotse nummer twee van de afdeling, ARC 5, legde DONK 2 zijn beste wedstrijd van dit seizoen op de mat. De Alphenaren kwamen er tegen een compact spelend en goed combinerend DONK nauwelijks aan te pas. De 4-0 overwinning, tot stand gekomen dankzij vier wonderschone doelpunten, was dan ook allerminst geflatteerd.

DONK startte met een konijn uit de hoge hoed. Bij afwezigheid van de naar het eerste team overgehevelde topscorer Jesse Bottinga verscheen Jeroen Borsboom aan de aftrap. De wedstrijd was nog geen tien minuten oud of DONK was al twee keer zeer kansrijk geweest via Mike Hooft. Na het sterke begin van DONK gaf de wedstrijd een wat evenwichtiger beeld te zien. Dat veranderde toen DONK in de 43ste minuut na een fraaie combinatie over een aantal schijven op voorsprong kwam.

Het was Ossie (altijd onberekenbaar en dus gevaarlijk) die een knappe assist afleverde op Mike Hooft. De prima spelende routinier omspeelde de keeper, hield het hoofd koel en scoorde beheerst, 1-0.In de tweede helft stond Jeroen Borsboom zijn plaats af aan Boris Arts. Diens entree verliep sensationeel. Hij was amper zeven seconden in het veld toen hij als eindstation fungeerde van een combinatie tussen twee andere uitblinkers. Rik Bogaard vond Khaled Srour die de voluit sprintende Boris op maat bediende.

Die bedacht zich geen seconde en haalde vol uit. Onhoudbaar vloog de bal in de kruising, 0-2. Een zondagsschot op zaterdag, wat een goal!ARC sputterde wat tegen, maar verder dan een kopkans (bal over) en een schot dat prachtig gepareerd werd door keeper Dennis Gelderblom kwam de ploeg niet. Een daaropvolgende bal bovenop de lat leek gevaarlijker dan hij was.In de 71ste minuut, ging DONK met een geconcentreerd en ijzersterk spelende Mark van Oosten en Wessel Akerboom en met een Ton Paap die grote stappen maakt en een puike partij afleverde, helemaal los.

Op het middenveld onderschepte Khaled Srour de bal. Hij taxeerde de uitstekende loopactie van Boris Arts op maat en gaf een fraaie steekpass. Die zorgde koeltjes voor zijn tweede treffer, 3-0.Twaalf minuten later alweer zo’n fluwelen pass van Khaled Srour. De opgerukte Wessel Akerboom was dichtbij een goal, maar stuitte in extremis op de keeper.

ARC deed er alles aan om de eer te redden, maar bij een spaarzame kans in de 87ste minuut redde Dennis Gelderblom uitstekend.Nog in diezelfde minuut verzond Rik Bogaard vanaf eigen helft een juweel van een pass. Alweer stond Boris Arts op scherp en alweer was de keeper kansloos, 4-0. Een mooie klassieke hattrick van Boris in 31 minuten tijd.Het bleef bij 4-0, een resultaat en een manier van spelen waar het trainersduo Glenn Talusa en Wouter Lubken terecht trots op mag zijn.Aanstaande zaterdag speelt DONK 2 voor de beker thuis tegen Scheveningen 2. 2 november volgt een uitwedstrijd tegen Schoonhoven 2.