Adres: Nieuwe Donkstraat 1, 2809NJ Gouda

DONK-Graaf Willem 4-0

In de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen heeft DONK zich knap gerevancheerd voor de blamerende ouverture in de uitwedstrijd tegen RCL (5-1 nederlaag). Het Wassenaarse Graaf Willem werd met 4-0 op zijn tweede nederlaag getrakteerd.DONK moest het in deze wedstrijd doen zonde Bas Houdijk (vakantie) en “Appie” Kaïssy (licht geblesseerd). ”Nadat er 1 minuut stilte in acht was genomen in verband met het overlijden van DONK’s erelid Corry van Kralingen zette scheidsrechter Marcel Smit de ploegen aan het werk.

DONK kwam goed uit de startblokken. In de elfde minuut passte Werner Overkamp knap op Roy van der Graaf. Diens lage voorzet werd een prooi voor Levi van Houten. De opgerukte middenvelder schoof de bal echter tegen de keeper aan, waarna Jason Sriwiran in de rebound voor 1-0 zorgde.Graaf Willem leek al snel langszij te komen. De doorgebroken spits Tim Jellema kreeg echter ruzie met de bal.DONK bleef veruit de gevaarlijkste ploeg met schoten van Jaso Sriwiran (gestopt) en Jordy de Jong (zijnet).In de 22ste minuut was het echter wel weer raak voor DONK.

Jeffrey van Dam stuurde Roy van der Graaf op avontuur. Diens lage voorzet werd door Jason Sriwiran binnen gewerkt, 2-0.Een solo van Nadir Ben Hadou leek de 3-0 in te luiden. Levi van Houten kwam echter net een voetje tekort.Nadat Graaf Willem’s spits Tim Jellema geblesseerd plaats had moeten maken voor Joao Malfitano en Roy van der Graaf een knap schot even knap gestopt zag worden was DONK na een half uur spel wel heel dicht bij de 3-0. Een prachtige pass van Jordy de Jong zette Levi van Houten in scoringspositie. De middenvelder deed vervolgens alles goed, maar zag de bal op miraculeuze wijze via een verdediger toch nog naast de verste paal vallen.Hierna zakte DONK letterlijk en figuurlijk terug.

In de 32ste minuut was de boomlange Mitchell Storm heel dicht bij de aansluitingstreffer. Zijn kopbal kon door keeper Bas van der Eem nog net over de lat worden getikt. Uit de daaropvolgende corner ontstond een onoverzichtelijke situatie waarna de bal op de paal belandde. Lichte paniek bij DONK, maar er bleek buitenspel te zijn geconstateerd.In de 34ste minuut werd een goed schot van de steeds goed inschuivende Hugo Van Diepenbeek eerst gekraakt om vervolgens in de rebound alsnog een prooi te worden voor Bas van der Eem.Wonderbaarlijker was de ontsnapping van de thuisploeg in de 41ste minuut.

Na een goede combinatie leek de inzet van Brian de Jong onbereikbaar voor Bas van der Eem in het doel te ploffen. Walter Overkamp redde op de doellijn echter spectaculair.Vlak voor rust deed DONK weer eens iets terug via Roy van der Graaf. Zijn inzet belandde echter op de voet van de goed uitgelopen keeper.Het begin van de tweede helft was qua spelbeeld een kopie van het laatste kwartier van de eerste helft. Een slordig DONK zag Brian de Jong in de 59ste minuut achter het standbeen langs bijna scoren.Na ruim een uur spelen kantelde het wedstrijdbeeld weer.

Na een mooie combinatie bracht Jordy de Jong Roy van der Graaf in scoringspositie. De linkerspits bleef koel en tekende voor de 3-0.De trainers Jos Verweij (DONK) en Jan de Jong jr. Probeerden met verse krachten nieuw elan in hun ploeg te brengen. Dat pakte bij DONK het beste uit. De Gouwenaars werden weer steeds duidelijker de bovenliggende partij. Tal van corners leverden echter niets op.Graaf Willem bleef strijden voor de eretreffer aan de hand van de uitblinkende Hugo van Diepenbeek. Succes bleef echter uit. Verder dan een mogelijkheid voor de ingevallen Laurens Bentvelzen, die een harde voorzet van Brian de Jong ruim naast kopte , kwamen de bezoekers niet.DONK daarentegen ging op jacht naar meer.

De ingevallen Thijn Hulscher, die al een paar keer dreigend was geweest zag een omhaal naast gaan. Negen minuten later zette Jason Sriwiran Roy van der Graaf knap vrij voor het Wassenaarse doel. Een halve tel later was de 4-0 een feit.Zowel Jason Sriwiran als Roy van der Graaf konden met twee doelpunten en een assist terugzien op een produktieve middag.Het bleef bij een dik verdiende 4-0 overwinning voor de thuisclub in een sportief duel dat door scheidsrechter Marcel Smit uitstekend werd geleid.DONK’s trainer Jos Verweij was blij met het resultaat en met het vertoonde spel in het grootste deel van de wedstrijd. Het zwakkere optreden van zijn mannen een kwartier voor en een kwartier na rust was hem uiteraard niet ontgaan. Tevreden was hij over de wissels Thijn Hulscher, Wessel Akerboom en Rick Gouw die er mede voor zorgden dat DONK de scherpte weer terugvond.Volgende week speelt DONK thuis tegen Oliveo dat nog geen punt morste.